Followers

background

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

BiRtHdAy

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, March 23, 2011

W.A.N.I.T.A

"Pandangan mata seorang wanita lebih tajam dan merbahaya daripada tembusan panah yang berbisa. Oleh itu awasilah selalu agar jangan terkena panahan matanya..

kenduri kawen + holiday

26.Feb 2011
    
bergmbar tp kdai2.....
nk jgk pose....





Lisha nk bergaya jgk...si budak comelll ni mmg suke post dgn camera mmy dia.....smua yg dia gaya kn 2 bnde yg bru di beli dri cameron.......

Aku,Along N Anip berbmbar kt ladang teh....

Ni time kt knduri kawen K.Elly....kitaorg post sbb bsan tggu pengantin n rombopngan dtg lmbt...jangka kul 1 thg hari dtg.....tup2.....kul 2 jgk la smpai...punye la ltih n xsaba nk p cameron smua time ni.....

Penat mendaki tangga ni mcm tangga seribu plak....

ni si poyo....ble gmbar je bt muke pelik....

Ni BEQ a.k.a Bibik....pnjam Lisha nye motif nk ambil pic dia......

Time dh nk blik post dlu sblum blik....

ALAAAAAAAAAA......ada je yg menyebok kt pic ni....sape lg yg ada kt blkang 2 la.....


Ni smua nk ambil pic dgn Mama......


si Lisha ni ada2 je...ape tah dia nk bgtao smua org...jgn jerit dh la.....




   

Wednesday, March 16, 2011

PriNcEss QaIrEen AlisHa

Si CaNtIk mAnIs Ni NamA Dia Nur QaIREen AlIsHa........
bYk CkP n SuKe MKN cOkLaT......PoSe nk McM MOdEL jE.....HEHEHEHE.......bIlE dgN dIa NK terglak Je....TImE Dia nyANyi KE  naNGis Ke Ske Sgt KaCau DIA....


tUnJuK kE lAnGiT

mErenUng MaSA dePaN

 hAPPy SeLaLU

 swImmInG tIme





















































     

















                                                                                                                                                                                                                                      

Tuesday, March 15, 2011

Cincin

Sekarang ni ramai yang pakai cincin....tapi ikut suka dia je..sunnah
nabi jarang nak ikut ..
Nasihat Nabi Muhammad Saw. kepada Saidina Ali rhu. sesudah bernikah
dengan Siti Fatimah iaitu anakanda kesayangan , Nabi Muhammad Saw.
berpesan kepada Saidina Ali iaitu kalau memakai cincin pakailah di
jari
1] jari manis
2] jari kelingking (anak jari)
dan jangan memakai pada jari
1] jari tengah
2] jari telunjuk
Nabi Muhammad saw. melarang kerana memakai cincin pada jari
telunjuk dan jari tengah adalah meniru cara berhias kaum yang
dilaknat oleh
Allah iaitu kaum yang derhaka di zaman Nabi Lut a.s.

15 Kelebihan Wanita Yang Anda Patut Tahu

  1. Syurga itu di bawah telapak kaki ibu.
  2. Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa bulan Ramadan,memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia daripintu syurga mana sahaja yang dia kehendaki.
  3. Aisyah r.a. berkata “Aku bertanya kepada Rasulullah S.A.W.,siapakah yang lebih besar haknya terhadap wanita? Jawabbaginda, “Suaminya.” “Siapa pula berhak terhadap lelaki?” JawabRasulullah S.A.W. “Ibunya.”              
  4. Barang siapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudaraperempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan,lalu dia bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidikmereka dengan penuh rasa takwa serta bertanggungjawab, maka baginyaadalah syurga.
  5. Barang siapa yang menggembirakan anak perempuannya,derajatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan AllahS.W.T. dan orang yang takutkan Allah S.W.T. akan diharamkan apineraka ke atas tubuhnya.
  6. Doa wanita lebih makbul daripada lelaki keranasifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanyakepada Rasulullah S.A.W. akan hal tersebut, jawab baginda: “Ibulebih penyayang daripada bapak dan doa orang yang penyayang tidakakan sia-sia.”
  7. Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, makaberistighfarlah para malaikat untuknya. Allah S.W.T. mencatatkanbaginya setiap hari dengan 1,000 kebaikan dan menghapuskan darinya1,000 kejahatan.
  8. Barang siapa yang membawa hadiah (barang makanandari pasar ke rumah)lalu diberikan kepada keluarganya, maka pahalanyaseperti bersedekah. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripadaanak lelaki. Maka barang siapa yang menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail A.S.
  9. Wanita yang taat akan suaminya, semua ikan-ikan di laut, burungdi udara, malaikat di langit, matahari dan bulan, semuanyaberistighfar baginya selama mana dia taat kepada suaminya dandirekannya (serta menjaga sembahyang dan puasanya).
  10. Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku(Rasulullah S.A.W.) di dalam syurga.
  11. Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama, makaAllah S.W.T. memasukkan dia ke dalam syurga lebih dahulu daripadasuaminya (10,000 tahun).
  12. Wanita yang solehah (baik) itu lebih baik daripada70 orang lelaki yang soleh.
  13. Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga. Masuklah dari mana-manapintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab.
  14. Daripada Aisyah r.a. “Barang siapa yang diuji dengan se Suatudaripada anak-anak perempuannya, lalu dia berbuat baik kepadamereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya daripada api neraka.
  15. Apabila memanggil akan engkau dua orang ibu bapamu, maka jawablah panggilan ibumu dahu.

Friday, March 11, 2011

CINTA…YANG…IKHLAS…

“KEIKHLASAN”.
Ungkapan Yang Biasa Kita Dengar Terutama Dalam Sesuatu Kisah Cinta. Di sini ada sebuah kisah cinta untuk anda…cinta yang ikhlas…sangat ikhlas….
Ada seorang jejaka terjumpa buku di taman. Di dalam buku itu tertulis nama dan alamat pemiliknya, dan juga tertera ‘Aisyah yang sedang mencari sahabat hati’.

Tergerak hati jejaka itu mengutus surat dan mengembalikan buku itu kepada si gadis misteri itu. Beberapa hari kemudian si jejaka mendapat balasan daripada gadis tersebut bahawa dia bersetuju berkawan dengan si jejaka, dan berterima kasih kerana menghantar buku yang hilang itu.
Hari berganti minggu dan minggu bertukar bulan. Persahabatan mula bertukar kepada perasaan sayang. Namun begitu mereka masih belum pernah bertemu.
Si jejaka amat ingin bertemu si gadis misteri dan begitu juga dengan si gadis tersebut.
Pada suatu hari, si jejaka dipanggil berkhidmat misi ketenteraan di luar negara. Si jejaka susah hati kerana bimbang dia mungkin tidak dapat berjumpa gadis kesayangannya.
Maka diutus sepucuk surat berbunyi: “Kalau Allah panjangkan jodoh kita, dan kamu masih sayangkan padaku, kita akan berjumpa suatu hari nanti. Aku akan memakai pakaian tenteraku dan membawa sekuntum bunga mawar berwarna merah. Aku akan mengenalimu sekiranya kamu juga memegang sekuntum bunga mawar merah. Setelah itu izinkanlah aku membawamu untuk makan malam dan bertemu orang tuaku.”


Selang beberapa tahun, pada hari kepulangan si jejaka yang diangkat sebagai perwira negara, si gadis yang setia itu menunggu kepulangan buah hatinya, sambil memegang sekuntum bunga mawar merah.
Diperhatikan setiap jejaka yang membawa sekuntum mawar merah,seperti dalam perjanjian mereka dahulu. Begitu juga si jejaka berdebar-debar bertemu orang yang disayangi.
Tetiba si jejaka ternampak si gadis yang gemuk, hitam, berjerawat, duduk di atas kerusi roda sambil melihat sekeliling persis mencari seseorang.

Kakinya kudung dan tangannya cacat sebelah. Sebelah lagi tanganya memegang sekuntum mawar merah. Si jejaka sangat terkejut melihat keadaan fizikal dan wajah gadis pujaannya selama ini amat berbeza imaginasinya.
Namun dia memberanikan diri menghampiri gadis tersebut dan menyapa, Aisyah? Gadis itu melihat ke arah si jejaka dan tersenyum ceria. Si jejaka terus menghulurkan bunga mawar kepada si gadis dan berkata: “Aku amat merinduimu. Terimalah bunga ini dan pelawaanku untuk makan malam bersama ibu bapaku. Orang tuaku tidak sabar-sabar lagi untuk bertemu denganmu.”


Si gadis itu tersenyum lagi dan berkata:”Aku tidak tahu apa yang terjadi. Tetapi ada seorang gadis cantik jelita memberikan bunga ini kepadaku sebentar tadi. Dia memintaku memberitahu kamu bahawa dia sedang menunggu kamu di restoran di hadapan ini sekiranya kamu mempelawaku makan malam dan bertemu dengan orang tuamu.”

Duta -CintA antArA kiTa

Duta:
Sejak dari dulu
ku menyintaimu
kau tahu begitu namun kau berpura
ku masih teringat kau peluk diriku
yang telah membuat ku menyintai mu

Sudah berapa lama
diriku ini
tak bertemu mu
mungkin ku harap jua
kau merindu ku
sebagaimanaku rinduimu

Duta:
Cinta antara kita
tiada penghalangnya
walau akhir usia
ku menyinta dirimu
ku hanya menunggu mu
menyata kau cintaku
ku kan berjanji
menyintamu syg….

Baizura Kahar:
Setelah kau pergi jauh dari sisi
tiada ku cinta selain dirimu
ku ingin bersama dgnmu selamanya
walaupun sehingga ke akhir nyawa
mungkin kau tak mengerti
maksud ku dulu pada dirimu
kiniku kan menyinta dirimu itu sehingga ke akhir waktu

Baizura Kahar:
cinta antara kita
tiada penghalangnya
walau akhir usia
ku menyintai dirimu
ku hanya menunggu mu
menyata kau cintaku
ku kan berjanji
menyintamu sayang….

Duta:
sudah berapa lama
diriku ini
tak bertemu mu

Baizura Kahar:
mungkin ku harap jua
kau merindu ku
sebagaimanaku rindumu

Duta:
Cinta antara kita
tiada penghalangnya
walau akhir usia
ku menyinta dirimu

Baizura Kahar:
Hanya menunggu mu
menyata kau cintaku
ku kan berjanji
menyintamu sayang….

Duta and Baizura Kahar:
cinta antara kita
tiada penghalangnya
walau akhir usia
ku menyintai dirimu
ku hanya menunggu mu
menyata kau cintaku
ku kan berjanji
menyintamu syg…
ku kan berjanji
menyintamu syg...

Thursday, March 10, 2011

Adibah Noor - Terlalu Istimewa Lyrics

Ku tak tergambar wajahmu
Sinar mata itu
Lirik senyumanmu
Pesona yang membelai
Wajahmu bercahaya
Memberi bahagia
Tiap yang memandang
Hati jadi salju
(Korus)
Kau terlalu istimewa
Kasih dan sayangmu terpancar
Seikhlas tiada batasan
Terus membara
Terkilan rasa jiwa
Ingin ku lihat mu dewasa
Apa daya
Tuhan lebih menyayangimu
Ku pasti kau berbahagia
Duduk di sampingnya
Mendengar cerita
Sekadar rahsia
(Ulang korus)
Tak tertanggung rindu…
Mendengar suaramu…
Tawa mengusik jiwa…
Oh…

Tuesday, March 8, 2011

NOVEL

My FIRsT noVEl
-KEmeLuT kAsIh-

Sinopsis : Kerana janji dan hutang budi, Melissa dan Iskandar jadi pertaruhan. Mereka terpaksa akur pada kehendak orang tua walaupun mereka tidak pernah berhasrat untuk bersama. Sofea, kekasih Iskandar, dan Kamal menaruh hati pada Melissa menentang hebat pernikahan ini. Dapatkah cinta dipupuk selepas perkahwinan ...dan bagaimanakah percintaan Sofea dan Iskandar?

-Pergilah Sepi-

 Sinopsis : PERGILAH SEPI Andai jodoh bukan suatu ketentuan, pasti Afiqah mampu menolak kehadiran Syafiq dalam hidupnya. Apatah lagi, perkahwinan itu bagaikan satu pelarian bila terjadinya peristiwa yang mengaibkan.Terlalu payah bagi Afiqah untuk meminggirkan segala kekecewaan dan menerima begitu sahaja apa yang ditakdirkan. Tanpa sekelumit rasa kasih terhadap Syafiq, bagaimanalah Afiqah mampu menutup kehambaran dan mencipta kebahagiaan.Menyedari kesilapan diri, Syafiq cuba sedaya upaya mencorak kehidupan barunya. Meski sukar untuk menembusi benteng kemarahan Afiqah namun jauh disudut hati, Syafiq mohon akan sampai ketikanya Afiqah mengerti kemurnian kasihnya. Hakikat hatinya tidak dapat dibohongi bahawa Afiqah adalah cinta pandang pertama.Kata orang... kita akan rasa kehilangan apabila orang yang dibenci telah jauh dari mata. Sayangnya, kesedaran itu terlewat hadir dan hanya menambah luka di hati. Di manakah silapnya? Syafiq kah yang telah berubah atau Afiqah kah puncanya? Tertutupkah pintu kemaafan di antara mereka hanya kerana saling curiga dan salah sangka?

 

ad & Iz 



 Sinopsis :Adrianna Mayesa (Ad), si tukang jahit yang rela berkorban demi keluarga tirinya. Walaupun dirinya tidak dihargai dan sering dipergunakan, namun itulah keluarganya semenjak ibunya meninggal dunia. Apatah lagi dia tidak pernah mengenali ayah kandungnya.Takdir hidup menemukannya dengan Tengku Farriel Izumi (Iz) melalui satu salah faham. Dia yang pada asalnya diupah untuk menyamar sebagai kekasih Iz telah menjadi isteri akibat desakan Nenda Nerrisa. Setelah bergelar suami dan isteri, barulah Iz mengecam Ad, si tomboy yang pernah menjadi seterunya ketika di zaman persekolahan dahulu.Maka, hiduplah mereka dengan pelbagai syarat dan perjanjian. Masing-masing menyakiti hati masing-masing.Ad dikehendaki menyambung pelajaran supaya setaraf dengan Iz yang berpelajaran tinggi. Manakala Iz dikehendaki mengurangkan saiz badannya daripada XL kepada M, supaya sepadan digandingkan dengan Ad yang slim.Setelah menempuh hidup bersama, cinta pun mula memekar di taman hati masing-masing. Ini membuatkan Iz keliru di antara cintanya terhadap Ad atau Marina, pujaan hatinya selama ini.Kemunculan Tengku Ihsan, sepupu Iz a.k.a. playboy diraja telah mencabar ego Iz sebagai suami Ad kerana Ihsan terang-terangan cuba mencuri hati Ad.Demi harta, Tengku Faris (papa Iz) tegar berkomplot dengan Mak Cik Midah (emak tiri Ad) untuk memisahkan Ad dan Iz. Dia mahu Iz mengahwini Marina yang berstatus jutawan.Akibat komplot itu, sebuah rahsia yang tersimpan kemas selama ini pecah jua akhirnya.




Monday, March 7, 2011

TeJA-kENAnGan di TmaN cINTa

Malam semakin kelam ditambah kesepian
Sukar bagiku untuk menjemput mimpi
Ke mana lenaku pergi

Ku bicara sendiri agar terhapus sepi
Setelah berkurun aku menjemput rindu
Haruskah ku menunggu

( korus )
Andai langkah mu kini terhenti
Berpalinglah padaku di sini
Jernihkanlah kekeruhan dulu
Ku perlu kasihmu

Ibarat laut yang tidak berombak
Pasti pantai akan kesepian
Begitulah hidupku ini
Semenjak kau pergi

Terusik hati ku mengenang
Kenangan di taman cinta
Hingga kini masih ku terasa
Hangatnya sentuhanmu
Kujadikan sejarah
Untuk kita kenangkan
Di tika sepi di tika rindu